fotovanju

Welkom op mijn fotoblog. Ik weet nog niet waar ik naartoe wil, maar alle tips zijn welkom. En oh ja, wanneer je de foto's bekijken wilt op groot formaat, dan mag je gerust 2 maal op de foto klikken, hoor!

3.11.2007

Wolken


Gisteren heb ik weer heel veel geleerd bij de photoshopcursus. Ik begin het steeds leuker te vinden. Verwonderd ben ik nog steeds over de vele mogelijkheden van dit programma.
Hierboven zie je een kleine opdracht die we kregen. Thuis heb ik deze opdracht herhaald, om het zo goed onder de knie te krijgen. Ik hoop dat het resultaat een beetje goed op uw scherm overkomt.
We moesten een tekstdocument zo bewerken, dat dit hetzelfde patroon zou krijgen als het onderliggende document. Het leuke is, dat je de wolken in de letters kunt heen en weer schuiven, omdat het een soort masker is, dat je in de letters plaatst. Zo kun je zoeken naar het mooiste beeld in de letters. Hierna kun je de letters nog 3D maken, zoals ik heb gedaan en je kunt het op allemaal andere manieren verder bewerken (kleuren bewerken, doorbranden, oplichten, draaien enz).
Ook kun je op deze manier binnen alle plaatjes en foto's woorden plaatsen, die als een soort kameleon, de achtergrond aannemen. Ik ga hier de komende tijd vast nog wel meer mee "spelen".
Een eenvoudig resultaat dus, maar zeker een leerzame les. We hebben deze les nog veel meer gedaan. De resultaten zal ik deze week ook hier plaatsen. Eerst moet ik deze dingen namelijk thuis nog uitvoeren en oefenen. Dat doe ik dus één van deze dagen!

2 Comments:

  • At zondag, maart 11, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Hoi Judith,
    Leuk zo'n cursus. Fotoshop is een geweldig programma. Ik doe er ook veel mee. Heb het mijzelf aangeleerd met behulp van een boekje. Het is knutselen zonder rommel en je kan oneindig veel variëren. Veel succes met je cursus en ik ben heel nieuwsgierig naar je resultaten.
    Kolette

     
  • At donderdag, april 12, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Heee Judith,
    Dat ziet er vet uit!
    Je kunt er alle kanten mee op volgens mij!
    Zit je ook op msn en hyves?
    Het lijkt me leuk je weer eens met je te babbelen!
    Ik denk de laatste tijd veel aan je! Hopelijk tot horens.
    groetjes van je nichie
    Jony

     

Een reactie posten

<< Home